V šoli so učenci, ki naredijo najmanj napak, označeni za pametne.
V realnem svetu so najuspešnejši ljudje tisti, ki naredijo največ napak in se iz njih učijo.
Dojenček se nauči hoditi tako, da pada in vstaja. Otrok se nauči voziti kolo tako, da pade in poskusi ponovno.
Thomasa Edisona, ustanovitelja podjetja General Electric, so v šoli učitelji označili za ''neumnega.'' Genialnost je našel v svojem laboratoriju, okolju, v katerem je lahko delal napako za napako – in postajal pametnejši.
Rod Smith, kapetan prvakov Super Bowla, Denver Broncosov je svojo nadarjenost odkril po šoli med vadbo ameriškega nogometa. Rod je že zelo zgodaj pokazal talent za igranje nogometa. Z veliko treninga in vaje je postal uspešen igralec in zelo bogat mož.
The Beatles, so najbolj priljubljena rok skupina v zgodovini. Njihova zgodba o uspehu se je začela, ko so kot najstniki začeli vsak dan po nekaj ur nastopati ''za nekaj denarja, brezplačno pivo in lepa dekleta.'' Le nekaj skupin je vadilo več kot The Beatles.
Abraham Lincoln je izgubil 25 krat na volitvah, preden je bil izvoljen za predsednika ZDA.
Visoko plačani strokovnjaki, kot so zdravniki, odvetniki in računovodje ne imenujejo svojih poslov, posli, ampak jih imenujejo poslovna praksa. Bogatejši postajajo s pomočjo prakticiranja na njihovih strankah.
Leta 1979, potem, ko mi je propadlo prvo podjetje za izdelavo surferskih najlonskih denarnic s trakovi na ježka, mi je bogati očka dejal, ''Čestitam. Izgubil si svoje prvo podjetje. Večina podjetnikov po izgubi prvega podjetja odneha in se ponovno zaposli, medtem ko večini bogatih podjetnikov, preden jim uspe, propadejo najmanj tri podjetja. Imaš še najmanj dve priložnosti.''
Če je cilj nekoga, da postane bogat, si mora najti okolje, v katerem bo lahko delal napako za napako, se učil in postajal pametnejši.
V športu se to imenuje – trening. V umetnosti se imenuje ponavljanje. Po udeležbi na svojem prvem seminarju o vlaganju v nepremičnine sem v 90 dneh analiziral 100 nepremičnin. In tukaj se nisem ustavil.
Moj bogati očka je postal bogat z delanjem napak. Revni očka je bil reven, ker se je bal delati napake.
Golf je lahka igra
V teoriji je golf zelo enostavna igra.
Primerjajte golf z baseballom …
Žogica za golf, preden jo udarite, miruje na tleh. Pri baseballu leti žogica proti vam po zraku z veliko hitrostjo. Vsakdo lahko udari žogico za golf.
Primerjajte golf z ameriškim nogometom …
Igralec golfa preden udari žogico, stoji na mestu. Pri nogometu je vsakdo, ki stoji z žogo v rokah pri miru, v nevarnosti, da ga podrejo. Za igranje golfa ne potrebujete poguma.
Primerjajte golf s tenisom …
Ob igri golfa se lagodno sprehajate skozi park po zelenici in igrišču. Igralci tenisa se nenehno premikajo po igrišču sem ter tja.
Ljudje, ki sovražijo vadbo, obožujejo golf.
Najtežja izmed vseh iger
Golf je morda videti enostavno, a v resnici je najtežavnejša igra na svetu.
V: Zakaj je golf tako težka igra?
O: Ker se golf igra znotraj - in ne zunaj vas. Enako velja za igro denarja. Igra denarja je zmaga ali poraz znotraj nas.
Ljubezen in sovraštvo
Z Mikom sva golf začela igrati v starosti 10 let, v 10 milj oddaljenem klubu, Hilo Country Club. Najina očeta nista bila člana kluba, zato sva v njem delala kot nosača. Med opazovanjem sošolcev, kako s svojimi bogatimi starši uživajo v klubskem prostoru, sva se velikokrat počutila nelagodno in zavistno.
Kot nosača sva zaslužila 1 $ za en krog. V primeru dobrega konca tedna sva zaslužila 6 – 8 $ na dan, kar je takrat predstavljalo za naju pravo bogastvo. Kadar nisva delala kot nosača, sva igrala golf na zapuščenih zelenicah v bližini kluba.
Tukaj so se moje težave z golfom pravzaprav začele. Sem samouki igralec golfa in sem bil sam sebi učitelj. Kot nosač sem opazoval ostale igralce golfa ter se učil s posnemanjem.
Pri petnajstih sva z Mikom začela surfati in prenehala z igranjem golfa. Težava je bila v tem, da je škoda že bila storjena. Ko sem se želel naučiti igranja golfa kot odrasla oseba, sem bil šokiran ob spoznanju, da moram, preden lahko resnično začnem z učenjem igranja golfa, vse že naučeno pozabiti. Kot otrok sem se naučil, kako biti slab igralec golfa.
Revni ljudje
Pogosto sem dejal, ''Znotraj nas je, bogata, revna in oseba srednjega razreda.'' Kot otroke nas v večini primerov naučijo, da bi postali revni ali pripadniki srednjega razreda. Zelo malo ljudi naučijo, da bi postali bogate osebe.
V: Torej je lahko vsakdo bogat?
O: Teoretično, da.
V: Zakaj se potem razkorak med bogatimi, revnimi in srednjim razredom, povečuje?
O: Ker je večino ljudi strah pred delanjem napak. Bojijo se neuspeha. Bojijo se finančnih tveganj. Živijo v strahu pred izgubo službe in stalne plače. Držijo se dela za denar in varčevanja.
V: Torej bogata oseba ostane znotraj večine ljudi?
O: Da. Strah pred delanjem napak, da bi bili označeni z ''neumni'' in odpuščeni, ukroti bogato osebo, ki je znotraj večine ljudi.
Proces učenja, kako postati bogata oseba, se ne razlikuje od procesa učenja, kako postati boljši igralec golfa. Ljudje smo ustvarjeni tako, da se učimo iz svojih napak.
Nevidna kriza
Brez finančne izobrazbe lahko zelo malo ljudi opazi grozečo krizo, čeprav je ta tik pred njimi. Finančna kriza predstavlja naš denar - denar, za katerega delamo, ga varčujemo in investiramo za svojo prihodnost.
Dr. Buckminster Fuller je pogosto dejal:
''Ljudje ne zmorejo spremeniti načina razmišljanja glede stvari, za katere ne vidijo, da jim pomagajo napredovati.''
Finančni cunami
Leta 2004 je ogromen cunami v indijskem oceanu uničil Indonezijsko mesto Banda Aceh. Številni domačini in turisti so izgubili življenja, ker so šli na delo, ribarjenje ali uživati na plažo. Bližal se je cunami, psi so histerično lajali in sloni so bežali v višje predele. Ljudje so izgubili življenja zaradi vala, ki ga niso videli, vse dokler ni bilo prepozno.
Še eno opozorilo
V svoji knjigi The Only Game in Town (2016) je Dr. Mohamed El-Erian zapisal strašljivo opozorilo. On je ena izmed najbolj spoštovanih oseb na področju svetovnih financ. V trenutku nastajanje te knjige je tudi predsednik globalnega razvojnega sveta predsednika Obame in ustanovitelj PIMCO, vodilnega ameriškega investicijskega sklada.
Navajam El-Eriana: ''Bil je čas – in ni dolgo nazaj – ko vam je vlada plačala obresti, da bi vas prepričala, da obdržite obveznice, ki jih je izdala za financiranje njene prevelike porabe. Konec koncev, ali ni smiselno, da bi prejemali nadomestilo za prevzem tveganja s svojim denarjem? Danes se velika količina državnih obveznic v Evropi trguje z negativnimi nominalnimi obrestmi – to pomeni, da vlagatelji plačujejo državi, ker jim je dala priložnost, da so ji posodili denar.''
V: Ali govori, ''Varčevalci so poraženci?''
O: Da. Točno to je pomen besed ''negativne nominalne obresti.''
El-Erian: ''Bil je čas, ko je družba zaupala v vlogo bančnega sistema pri usmerjanju posojil za produktivne namene in ko je družba zaupala v regulativne in nadzorne sposobnosti vlad in centralnih bank. To se je končalo, ko so banke neodgovorno prevzele tveganja, povezana s slabo regulacijo in kar je pahnilo svetovno gospodarstvo na rob depresije.''
V: Ali je dejal, da ljudje ne zaupajo več centralnim bankam in našim voditeljem?
O: Da. Ne dolgo nazaj, so bivšega predsednika FED Alana Greenspana (1987 – 2006) poimenovali ''The Maestro.'' Sredi devetdesetih Greenspan ni mogel narediti nič narobe. Bil je predsednik FED, v obdobju velikega gospodarskega razcveta.
Danes sta ''The Maestro'' Greenspan in ''helikopter'' Ben Bernanke obtožena goljufije za povzročitev največje finančne krize in zaradi reševanja največjih bank, samo, da bi rešila bogate.
El-Erian: ''Centralne banke so z odzivanjem na težavo za težavo, razveljavile običajne pristope – in jih namesto tega - spremenile v eksperimentalno serijsko politiko.''
''V trenutku so bile prisiljene, da se lotijo težav.'' (strani 6 -7)
V: FED ni vedela kaj počne?
O: Da. El-Erian navaja, da se nahajamo v gospodarskem T – križišču.
V: Kaj je T – križišče?
O: Konec poti. Igre je konec. Svetovno gospodarstvo ima samo dve možnosti: ali gre navzgor ali navzdol.
El-Erian: ''Trenutna pot, na kateri smo, zasnovana s strani hiperaktivne centralne banke, se bo končala v naslednjih treh letih, če ne že prej.'' (stran 9)
V: V treh letih? Do leta 2019 ali prej?
O: Menim, da dr. El-Erian opozarja na to. Bogati očka je podobno napovedal sredi sedemdesetih, nato dr. Fuller leta 1983 in Edward Griffin leta 1994. In tudi mnogi drugi.
Moč besed
V: Kaj lahko storim, da ne bom žrtev gospodarske krize?
O: Spremenite besede, ki jih uporabljate.
V: Zakaj besede?
O: Dr. Fuller je dejal:
''Besede so najmogočnejše orodje človeka.''
V: Vam je zato bogati očka prepovedal uporabljati besede, ''Ne morem si privoščiti?''
O: Točno zato. Bogati očka je dejal, ''Revni ljudje so revni, ker uporabljajo besede, ne morem si privoščiti.'' Bogati se vprašajo, ''Kako si lahko privoščim?''
Brez finančne izobrazbe in finančnega besednjaka je za revne in srednji razred, skoraj nemogoče, da bi obogateli.
V: In če ljudje ne bodo spremenili svojih besed, lahko postanejo žrtve naslednje finančne krize, možnega finančnega cunamija?
O: Da. Milijoni sedijo na plaži in 'prakticirajo' vajo s ponavljanjem besed v svojih glavah: ''Hodi v šolo, poišči si službo, trdo delaj, varčuj, kupi hišo, ker je sredstvo, ne zadolžuj se in investiraj dolgoročno na trg vrednostnih papirjev …''
Alvin Toffler je opozarjal: ''Nepismeni v 21. stoletju ne bodo tisti, ki ne znajo brati in pisati, ampak tisti, ki se ne znajo učiti, od učiti in ponovno naučiti.''
V: Če torej ljudje ne bodo spremenili svojih besed, lahko postanejo naslednja finančna žrtev?
O: Tako to vidim jaz.
V: Sprememba besed se sliši enostavno. Je res tako preprosto?
O: Da in ne. Ravno za to sem vzel igro golfa kot primer. V teoriji je golf zelo enostavna in lahka igra. V resnici pa je igra golfa zelo težavna igra, saj se igra znotraj vas. Enako velja za igro denarja. Veliko je v naših glavah.
Besede postanejo meso
Na sliki spodaj je preprost diagram človeškega bitja.
Učenje igre golfa in igre denarja vključuje naš um, telo, čustva in duha. Teh iger se ne morete preprosto naučiti le z branjem knjig.
V šoli morajo učenci trenirati svoj um, da si zapomnijo prave odgovore. Finančna izobrazba in finančna pismenost vključujeta um, telo, čustva in duha.
V: Ali to ne zahteva napak?
O: Zahteva. Bog je naredil ljudi tako, da se učijo ob delanju napak. Zato se dojenček nauči hoditi tako, da pade in se pobere in otroci se naučijo voziti kolo tako, da padejo z njega in se nanj ponovno povzpnejo, ponovno padejo in se poberejo, vse dokler se ne naučijo voziti. Nato se otrok odpravi v šolo …, kjer ga naučijo, da je delati napake slabo.
Na žalost veliko ljudi ne bo obogatelo, ker se bojijo delati finančne napake.
V: Kako besede vplivajo na moja čustva?
O: Čustvena inteligenca je po navadi močnejša od duhovne inteligence. Na primer, strah je močno čustvo. Večina ljudi se zaradi strahu oklepa varnosti službe. Kadar se ljudje sprašujejo, ''Kaj, če izgubim službo?'' ali ''Kaj, če izgubim denar?'' govorijo iz strahu pred izgubo.
Ljudje govorijo iz strahu tudi, kadar jih slišite reči, ''Hodi v šolo, najdi si službo, trdo delaj, varčuj, ne zadolžuj se in investiraj dolgoročno na trgu vrednostnih papirjev.''
V: Je strah edino čustvo, ki nas onemogoča?
O: Ne. Veliko ljudi se finančno bori, ker ne znajo nadzorovati čustev veselja.
V: Zakaj veselja?
O: Tik preden je leta 2007 počil nepremičninski balon, se je veliko ljudi preveč veselilo zaradi povišanja ''vrednosti'' njihovih nepremičnin. Milijoni so refinancirali posojila za svoje domove, da bi odplačali dolgove na kreditnih karticah, kupili še več nepremičnin, kot so si jih lahko privoščili ali pa so postali nepremičninski ''flipperji,'' medtem ko so sanje o bogastvu plesale v njihovih glavah.
Nato se je nepremičninski trg zrušil. Ko se je to zgodilo, so veselje zamenjali žalost, jeza in frustracije.
Finančni nauk: Finančna izobrazba zahteva razvoj posameznikovega uma, telesa, čustev in duha. |
V: Kakšen je najboljši način za razvoj vseh štirih inteligenc?
O: Bogati očka je začel z igranjem igre Monopoly®. Igro Monopoly® je uporabljal za treniranje uma, telesa, čustev in duha v igri denarja. Danes njegov sin in jaz kot odrasli osebi, igrava igro Monopoly® v resničnem življenju.
Drugi najboljši način za učenje
Slika spodaj prikazuje Piramido učenja, koncept, ki ga je razvil izobraževalni psiholog Dr. Edgar Dale leta 1969.
Glede na njegove raziskave je najslabši način za učenje z branjem. Drugi najslabši način je poslušanje predavanj. Šole za primarni metodi učenja uporabljajo branje in predavanje.
Najboljši način učenja po Dalejevi raziskavi je početi prave stvari, drugi najboljši način pa s pomočjo simulacij in iger.
Nekega dne, ko smo zaključili z igranjem igre Monopoly®, je bogati očka mene in svojega sina Mika, peljal na ogled njegovih resničnih štirih zelenih hišk. To je pravo finančno izobraževanje.
Igra CASHFLOW
Na spodnji sliki je namizna igra CASHFLOW, imenujejo jo tudi ''Monopoly® na stereoidih.''
Glavni sestavni del igre CASHFLOW® je finančno poročilo, ki ga najdete na naslednji strani. Kot sem že prej v knjigi omenil, je finančno poročilo, vaše pravo življenjsko poročilo po tem, ko zapustite šolske klopi.
Igra CASHFLOW® uči igralca, da se osredotoča na stolpec s sredstvi. V šoli učijo učence, da se osredotočajo na stolpec s prihodki.
Igra CASHFLOW® je prva izobraževalna igra, ki spodbuja igralce, da se naučijo uporabljati dolgove kot denar.
Če igralci naredijo napako, potem jo naredijo z igralnim - ne pravim denarjem – se učijo in postajajo pametnejši in bogatejši.
V: Ali igra CAHFLOW® ponudi igralcu vse odgovore, ki jih potrebuje?
O: Sveta nebesa, seveda ne! Če potrebujete odgovore, potem pojdite v šolo. Namen igre CASHFLOW® je, da navduši igralca po še več učenja … in da v sebi najde bogato osebo.
Če je igralec navdihnjen, njegov duh zaživi, vrne se na spodnji del piramide učenja, začne z branjem, udeleževanjem na seminarjih, pametno izbira svoje učitelje, spoznava nove, isto misleče prijatelje in možne poslovne partnerje.
V: Ali spremenijo finančne besede v svojih mislih? Prenehajo z uporabo besed, kot ''varčuj denar'' če pa banke tiskajo denar in ''znebi se dolgov'' ko pa je denar dolg?
O: Da. Kadar ponovno zaživi igralčev duh, začne ta oseba v svoje misli, telo, čustva in duha, prevzemati nove besede, nove podatke, nove informacije. Ko se to zgodi, se v njej prebudi bogata oseba.
Namesto življenja v strahu pred delanjem napak, oseba najde strast za vajo, vajo, vajo …, učenje ter rast in postaja pametnejša in bogatejša iz učenja na lastnih napakah.
Tom Wheelvright, PJR in Rich Dad svetovalec
Delanje napak je za odličnjaka, ki je tudi računovodja izjemno težka lekcija. Pravzaprav mislim, da se je odličnjaku težje, kot pa povprečnemu učencu, naučiti, kako naj uživa ob delanju napak. V šoli mi je šlo zelo dobro, bil sem odličnjak. Moj uspeh je bil odvisen od ne delanja napak. Sam pri sebi sem se zavezal, da napak ne bom počel. Ta mala slabost mi je preprečila velik finančni uspeh bolj kot karkoli drugega. Prav tako me je preveč dolgo zadrževala v slabem zakonu, saj si takrat nisem želel priznati, da je poroka bila napaka.
Edino področje, kjer sem se počutil svobodno, kjer me ni bilo strah delanja napak in sem postal pravi strokovnjak, je bila davčna zakonodaja. Kot me je Dr. Sally Jones naučila, ''Več, ko vemo, bolj se zavedamo, česa še ne vemo.'' Zelo zgodaj sem spoznal, kako malo pravzaprav vem o davčnih zakonih in da se moram na tem področju nenehno izobraževati. Zavedam se, da bom na tem področju delal napake in prav tako sprejel, da se moram v svojem poklicu neprestano praktično izpopolnjevati.
Večina ljudi se na smrt boji davčnega nadzora. Sam sem se naučil, da mi je davčni nadzor postal izziv. Čeprav si ne želim, da bi moje stranke imele davčne revizije in se po najboljših močeh trudim, da do njih ne pride, se jih ne bojim. Razlog za to je zelo preprost. Na začetku kariere sem spoznal, da mi ni treba vedeti vsega, temveč moram vedeti le več od davčnega revizorja. Ker je večina davčnih revizorjev komaj končala študij in ker sam vsak dan preučujem davčno zakonodajo, sem prepričan, da bom v večini primerov vedel več kot on.
Če slučajno ne poznam odgovora, vem, kje ga lahko poiščem ali poprosim za pomoč člane svoje ekipe. Če sem naredil napako, jo preprosto priznam. Našim strankam je popolnoma jasno, da ne vemo vsega in so z nami razumevajoče, dokler to napako priznavamo.
Seveda je prva oseba, ki mora najprej razumeti naše napake, vsak sam. Tako kot Robert sem se igranja golfa učil v mladih letih, in to sam. Ko sem postal vodja v podjetju EY, sem spoznal, da so vsi pričakovali, da znam igrati golf. Veliko računovodskih poslov se sklene na igriščih za golf. Edina težava je bila v tem, da resnično nisem vedel, kako se golf pravilno igra. Na igrišču za golf sem naredil toliko napak, da to sploh ni bilo več zabavno niti zame in niti za stranko, s katero sem igral.
Za nekaj časa sem se odpovedal igranju golfa. Opravičil sem svojo prisotnost pri igranju ter dal svojim šefom jasno vedeti, da golfa ne igram. Nekaj let kasneje, po tem, ko sem začel s podjetjem ProVision, je mož od ene izmed sodelavk delal tečaj za učitelja golfa. Ponudil se mi je za učitelja, kar sem tudi sprejel. Vsako soboto sva šla ven, da je delal z mano. To sva počela več kot eno leto, preden sem ponovno stopil na igrišče za golf. Naredil je posnetek mojega zamaha ter mi ga predvajal. Popravljal je moj zamah in me učil, kako razmišljati o sami igri. Nato me je naučil, kako upravljati igrišče. To ni mišljeno, kako se kosi trava, ampak kdaj uporabiti kateri udarec. Pomeni uporabiti udarec znotraj mojih sposobnosti. In pomeni kdaj ciljati neposredno proti luknji in kdaj je treba zaradi ovire na igrišču uporabiti drugačno strategijo.
Posebej pomemben nauk, ki sem se ga naučil, je bil, kako se osredotočiti na igro in prezreti vse ostalo dogajanje v okolici. Včasih sem kar negibno obstal, ko sem prišel do luknje, pri kateri je bila prisotna tudi voda. Moj novi inštruktor me je naučil ignorirati vodo. Če bom udaril žogico s pravilnim udarcem in na pravilno razdaljo, mi ni treba skrbeti za vodo.
Zelo pomemben nauk je bil tudi, da sem za vsako uro, ki sem jo preživel na igrišču za golf, moral porabiti veliko ur za vajo na travi. Vadba mi je omogočala delanje napak, ne da bi se sramoval pred drugimi igralci. Ure in ure sem preživel pri treningu na zelenicah. Šele, ko sem začutil, da sem dovolj dobro pripravljen, sem se podal na pravo igrišče za golf.
Od takrat naprej je golf postal moja priljubljena igra. Vem, kako se rešiti iz težav, če recimo pošljem žogico v pesek ali za drevo. Vem tudi, kako igro prilagoditi mojim izkušnjam in zato nimam zelo slabih rezultatov na nobeni izmed lukenj. Tudi napake, ki jih naredim ob igri me ne motijo več. Še vedno sem le povprečen igralec golfa, toda lahko se postavim ob bok vsakemu igralcu, uživam v igri in se je ne sramujem.
Odkar sem se igre golfa učil z možem od svoje sodelavke, sem številne nauke, ki sem se jih naučil v šoli golfa, uporabil tudi pri poslovanju in financah. Napravil sem veliko napak in tudi izgubil nekaj denarja pri tem, toda sedaj me to več ne skrbi. Vem, da če izgubim denar, ga lahko vedno spet zaslužim nazaj. Obstaja posebna spretnost za služenje denarja in pridobivanje sredstev. Več kot vadim, boljši postajam.
Danes me več ne skrbi, kaj bi se lahko zgodilo, če naredim napako, saj vsak dan vadim svoje finančne in poslovne spretnosti, ter tako iz dneva v dan postajam boljši. Da bi se naučil ostalih spretnosti, sem se veliko učil tudi od Roberta in ostalih svetovalcev pri podjetju Rich Dad. Veliko časa sem preživel z Andyjem Tannerjem in Blairom Singerjem, da sem se naučil govoriti pred ljudmi. In ko sem govoril pred množicami ljudi, sem naredil veliko napak. V večini primerov sem bil edina oseba, ki je dejansko vedela, da sem napako naredil. Poslušalci tega sploh niso vedeli ali opazili. Bili so zadovoljni, da sem jim davčne zasnove predstavil na zanje razumljiv in enostaven način. Niso bili osredotočeni na tehnične pomanjkljivosti v mojem govoru in da bi moral govoriti brezhibno.
Z vajo postajam vedno boljši tudi na odru. Štiri leta sem se vsak mesec učil z Garrettom Suttonom. Potovala sva v druga mesta in se tri dni učila o davkih in zaščiti sredstev. Jaz sem poslušal Garrettove predstavitve, on moje. Medsebojno sva se pogovarjala in komentirala o tem, kaj so povedali drugi. Na ta način sva se učila, da bi postajala vse boljša in boljša. Ne dolgo nazaj smo bili Garrett, Andy in jaz v Santiagu v državi Čile, kjer je Robert predaval podjetnikom in vlagateljem o davčnih, poslovnih in premoženjskih zaščitah. Bil sem presenečen, ko je Garrett naredil svojo najboljšo predstavitev kadarkoli. Naredil je celo igro, da je udeležencem prikazal, kako zaščititi sredstva. Na tem dogodku smo vsi štirje naredili svoje najboljše predstavitve kadarkoli. Večina udeležencev ne bo nikoli izvedela, da smo pri svojih predstavitvah vsi delali napake in da smo porabili na tisoče ur ob vaji in izpopolnjevanju svojih spretnosti.
Ne bojte se napak pri investiranju in poslovanju, saj so neizbežne. Robert vedno pravi, da začnete na malo. Začnite z igro CASHFLOW® saj boste z veliko učenja ter vaje na papirju, preden boste investirali v resničnem življenju, pridobili veliko samozavesti in zmanjšali tveganje za izgubo pravega denarja. Nato boste z investiranjem majhnih vsot in delanjem napak hitro napredovali.
Ne skrbite, da se boste osramotili. Nihče vas ne gleda. Dobro je delati napake. Samo ne začnite z velikimi posli, temveč z malimi in postopoma rastite. Naučite se igrati lastno finančno igro s svojimi spretnostmi. Včasih bo pravilen odgovor neposredno ciljanje, drugič pa izogibanje neposrednemu ciljanju. Dokler boste vadili in se finančno izobraževali, se bo na koncu dobro izšlo. Takrat bo iz vas prišla na dan bogata oseba.